Overslaan en naar de inhoud gaan

MWC is big business

Dit jaar bezochten 85.000 mensen het Mobile World Congress in Barcelona. Kaartjes begonnen Toegangstickets variëren van €750,-…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘goedkoopste’ plek op het start bij €20.000 euro en dan heb je als bedrijf 9 vierkante meter tot je beschikking beschikking. Net voldoende voor twee krukken en een statafel. Als exposant mag je trouwens niet zo maar van het open wifi netwerk gebruik maken. Hiervoor mag je nog eens drie duizend euro neerleggen. De grote partijen zoals Samsung, Ericksson, Sony en Microsoft kunnen natuurlijk niets met zo’n oppervlak en gaan rolden op het MWC peperdure stands uit over een paar honderd vierkante meter. Sommige bedrijven hadden zelfs meerdere ruimtes geboekt. Het Chinese Huawei liet naast hun riante expositieruimte ook nog even 1.200 mensen invliegen en huurde daarvoor een aantal hotels af. Tientallen miljoenen worden in enkele dagen in Barcelona weggebrand.

De organisator zal trouwens geen traan laten, wanneer je de kosten iets te gortig vind en dit event overslaat; er is namelijk zelfs een wachtlijst.  Wil je kans hebben om op MWC 2015 te staan (de datum is al bekend: 2-5 maart 2015), dan moet je je nu al inschrijven. De helft van de ruimte is reeds gereserveerd.

MWC is een miljoenen business voor organisator GSMA, maar ook voor de Spaanse stad, waarvan meer dan een kwart van de volwassenen werkloos is.

 

Zie hieronder de video highlights van MWC 14

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in