Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma wil ook rompredactie Viva

Als het aan de directie van Sanoma ligt, gaat Viva vanaf april verder met een rompredactie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een en intranetbericht van de directie dat bekend is bij Villamedia. Om de redactie van Viva - binnen Sanoma bestempeld als focusmerk - om te vormen tot rompredactie, is bij de ondernemingsraad een deeladviesaanvraag ingediend. Dat zou ten koste gaan van 7,92 fte De redactie bestaat nu nog uit 17,25 fte.

related partner content for mobile comes here

Sanoma meldt op het intranet: “Als grootste digitale vrouwentitel van Sanoma ligt de focus van het merk de komende tijd primair op de groei van digitaal. […] Op de redactie is bekendgemaakt dat de “functies van Art Director, Chef Lifestyle, Productieassistente, medewerker Plank & Indeler, Beeldbewerker en Eindredacteur (met uitzondering van Eindredacteur Specials) komen te vervallen. Deze werkzaamheden worden in de toekomst op freelance basis ingevuld, of taken worden elders belegd. Daarnaast is de functie van Redacteur ingrijpend gewijzigd in de functie van Redacteur/Producer ”crossmediaal”. Tot slot komt de huidige functie van Vormgever te vervallen. Hier komt de nieuwe functie van Senior Vormgever voor in de plaats.”

Op medewerkers die boventallig worden is het Sociaal Plan van toepassing.

Eerder werd bekend dat ook Libelle en Margriet gaan werken met een rompredactie. Bij bladen die in Sanoma in de verkoop heeft staan, worden ook reorganisaties doorgevoerd.

Bron: Villamedia

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in