Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclameslagers: Komt een supermarktmanager bij de slager

Toen Nederland jaren en jaren geleden werd opgevrolijkt met de stuntelige AH-supermarktmanager (aka Harry Piekema) was het ontvangst niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sterke optredens wisselden vaak af met té flauwe exemplaren. Een overdosis lag op de loer en de fileersessie was in zicht. Jaren later hebben we Harry Piekema gelukkig alsnog in ons slagershart gesloten. Al maakt ‘ie zich niet even populair, Harry: /it/we%20houden%20van%20je">Noi Ti Amiamo.

related partner content for mobile comes here

Na een reeks wisselende spots, met als meest recente dieptepunt, weet Albert Heijn ons eindelijk weer eens enthousiast te krijgen. In een Italiaanse amuse, die in niets doet denken aan waar deze commercial heen gaat, zien we een moedertype zenuwachtig dé bestelling klaarzetten. Terwijl zoonlief haar complimenteert is zij in de weer voor een “Nederlands Winkeltje”. Plots gaat de deur open en met een oer-Hollandse “Bondjornoo” stapt Harry binnen. Albert Hieeeen is in la casa en krijgt het voor elkaar om een heel dorp op stelten te zetten als hij ‘iets’ meer nodig heeft. Uit alle hoeken en gaten worden vrouwen opgetrommeld wiens naam eindigt op een A. Samen maken ze de lekkerste producten die horen bij de Italiaanse winter en na een hoop knuffels en truffels is het tijd om in te pakken. Met een wagen vol traiteurwaardige antipasti wordt er koers richting zijn supermarkt gezet.

De laatste verrassing voor menig (shopper)marketeer komt dan nog. Albert Heijn introduceert namelijk niet ‘zomaar’ Winterse of Italiaanse Weken, maar “De Winterse Keuken Di Mama” staat centraal. Die laatste twee woorden doen het dan ook wat ons betreft. In zagen we het al vaker, maar voor een breed gesorteerde grootgrutter is het nieuw. Mama’s ()marketing met een landelijk sausje. Wij houden er wel van.

Typetjes zijn een bijzonder reclamefenomeen en ook wij hebben de hernieuwde opmars met gefileerd. Met supermarktmanager Harry Piekema is Nederland echter terecht al jaren een reclame-icoon rijker. Een man die zichzelf (en ons) blijft verbazen en zelfs Carlo Boszhard heeft verleid tot een geslaagde . We nemen, voor de gelegenheid, een AH-blauw petje ervoor af. Ga zo door Albert Heijn. Grande!

Slagersoordeel: Antipasta Di Mama met Italiaanse Traiteursaus

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in