Overslaan en naar de inhoud gaan

Sotsji: no ambush this time

Er schijnt vooralsnog teleurstellend weinig te worden ingehaakt op de Olympische Winterspelen. Maar Philips doet zijn best.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanmorgen was er op de radio aandacht voor het feit dat er in reclame en marketing nog teleurstellend weinig wordt ingehaakt op de komende spelen. Onderzoek van Activate&Co laat zien dat Procter & Gamble en Samsung het meest actief zijn. 

related partner content for mobile comes here

. Op zich zelf is dat niet zo gek. Afgezien van de discussie over de giga kosten van het evenement, waarvan de sponsors slechts zo’n 2,5% voor hun rekening nemen, is er de aandacht voor homorechten. Zelfs voor Amerikaanse bedrijven, die ook in hun thuisland nog altijd niet weten hoe daarmee om te gaan, vormt dit toch een drempel & vrees voor backfire.

Bij ons ligt dat allemaal eenvoudiger, zoals blijkt uit het aanbod van Atilay Uslu, de baas van schaatssponsor Corendon. Voor wat het waard is overigens. Want de kans dat de demonstranten gebruik kunnen maken van de geboekte terugvlucht lijkt nihil.

En hoe zit het trouwens met de aandacht voor al die andere-mensen-rechten die dictator Poetin als ouderwetse Sovjet beer door de Russische porseleinkast jaagt. Denk alleen even aan de dames van Pussy Riot, oligarch Chodorkovski, de voormalige bewoners van Sotsji of al die gewone politieke gevangenen in de Goelag. 

Dat alles zou het toch lastig moeten maken om erg te koop te lopen met je sponsorschap. Laat staan dat je gratis wilt meeliften via ambush marketing. 

Mocht je dat toch willen, hou er dan rekening mee dat het IOC de rechten streng bewaakt.

Desondanks meldt;;dat ons eigen Royal Philips de beste parasiterende onderneming is. Logisch dat Nederland een Royale afvaardiging naar Sotsji stuurt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in