Overslaan en naar de inhoud gaan

Sotsji een pr-nachtmerrie voor McDonald’s en Coca-Cola

Coca-Cola heeft zijn speciale actiewebsite gesloten, terwijl de sociale-mediacampagne van McDonald’s volledig is overgenomen door…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Olympische Spelen in Sotsji zijn al voor aanvang een pr-ramp voor Coca-Cola en McDonald’s.  Coca-Cola heeft zijn speciale actiewebsite moeten sluiten waarop gebruikers hun naam of bericht op een virtueel Cola-blikjes konden invoeren om die met vrienden en volgers op sociale netwerken te delen. Als gebruikers het woord &;gay&; invoerden kregen ze de melding: &;Oeps. Laten we doen alsof je dit niet hebt getypt. &; Het woord &;straight&; op de blikjes werd wel gewoon geaccepteerd. Zie ook het.

related partner content for mobile comes here

;re not gay

Het frisdrankmerk heeft hier excuses voor aangeboden en de site gesloten. Dat lijkt echter niet voldoende, want er wordt Coca-Cola meer verweten. Ook de aanwezigheid van het logo op de uniformen van de Olympische bewakers oogst veel kritiek nu de eerste die zwaaien met de regenboogvlag. Een historische commercial van Coca-Cola kreeg een eigen bewerking en ging viral.

Coca-Cola ad for Russians

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Ook McDonald’s zal zich achteraf nog wel afvragen of het zo’n slim idee was ‘social’ te gaan in Sotsji. Wie de op Twitter de hashtag gebruikte kon een persoonlijk bericht sturen naar zijn favoriete team of sporter. McDonald’s zorgde ervoor dat de berichten werden getoond in het Olympische dorp.

Dat zal waarschijnlijk niet meer gebeuren, want van McDonald’s is volledig overgenomen door homoactivisten. Een lange lijst aan verwijten tegenover de Olympische sponsor verschijnen er, en allang niet meer over McDonald’s alleen. Onbedoeld is de hashtag uitgegroeid tot de plaats om kritiek te leveren op de sponsors van de Olympische Spelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in