Overslaan en naar de inhoud gaan

Ryanair pompt marketingbudget op voor charmeoffensief

Ryanair gaat zijn marketingbudget verdrievoudigen naar €36 miljoen euro voor een merkcampagne. Daarmee wil het duidelijk maken dat het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De luchtvaartmaatschappij zal daarbij de focus verleggen. Voorheen communiceerde Ryanair vooral dat het de goedkoopste was, tegenwoordig wil het ook de verbeterde klantenservice , punctualiteit en gezinsvriendelijkheid over het voetlicht brengen. Dat meldt MarketingWeek. ‘We doen hetzelfde als Ikea , Lidl en Aldi&; zei Ryanair-topman Michael O’Leary gisteren op een conferentie. &;Zij werden groot vanwege hun lage prijzen, maar maken nu reclame met kwaliteit.’ O’Leary vertelde verder dat Ryanair &;niet alleen wil dat mensen met ons vliegen vanwege de lage prijs, maar ook omdat ze ons graag mogen.’

related partner content for mobile comes here

Bugger off

Volgens O&;Leary is Ryanair altijd al aardig tegen mensen is geweest door ze lage prijzen te bieden. ‘Maar in ons oude model zeiden we: “If you don’t like it bugger off”. Nu bieden we ze de kans een andere stoel te boeken, als eerste van het vliegtuig te kunnen of snel door de security te mogen.’ Voor de nieuwe campagne wordt in april een website gelanceerd en  zullen er later waarschijnlijk tv-commercials worden uitgezonden met de nieuwe positionering van Ryanair.

Ryanair heeft te maken met toegenomen concurrentie van prijsvechters als EasyJet.  De luchtvaartmaatschappij rapporteerde een verlies in het derde kwartaal.

 

Op de foto: Ryanair-topman Michael O’Leary samen met stewardessen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in