Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobile dwingt ons te kiezen voor visuele content

Het is misschien een inkopper, maar op een smartphone heb je simpelweg minder ruimte. Om deze ruimte optimaal te benutten zegt een beeld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Naast minder ruimte, nemen mensen minder tijd om informatie tot zich te nemen. Je hebt als bedrijf dus een korter momentum om interesse te wekken, indruk te maken of aandacht vast te houden.

related partner content for mobile comes here

Wat is sneller en duidelijker dan een plaatje?Beelden nemen we makkelijker en sneller op dan woorden. Een beeld is 60.000 keer sneller verwerkt door ons brein dan tekst, volgens onderzoek door 3MCorporation. Beeld gecombineerd met gesproken woord werkt 60% beter, dan alleen het gesproken woord wanneer je iemand iets wilt leren. De keuze voor visuele content binnen mobile is mijn inziens logisch.

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden.Social Media laat deze trend naar visuele content al een tijdje zien. De populariteit van Pinterest, Instagram en het gebruik van foto en video op Facebook en Twitter zegt genoeg. Ook het gebruik van Infografics en Explanimations stijgt explosief. En laten we wel wezen: Social is Mobile. Dus content moet ook mobile. .

Er zijn vele vormen van visualisatie. Je kunt kiezen voor foto, tekening, animatie, video, infografic etc. Een handig tip voor visuele content is de explanimation.

Het succes van explanimations
Door complexe boodschappen of situaties te verhelderen in een audivisueel filmpje of animatie genaamd explanimation zijn wij in staat informatie beter te ontvangen, begrijpen en te verwerken. door In60Seconds.

Uiteindelijk zijn veel mensen beelddenkers en houden we allemaal van mooie plaatjes kijken, zeker op onze smartphone en tablet. Laten we dan allemaal (ook ik) ons best gaan doen om content visueler te maken. Doe je mee?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in