Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: gedragscode pop-up advertentie

IAB Europe werkt in veertien Europese landen, waaronder Nederland, aan een gedragscode voor pop-up advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Nederlandse IAB werkt mee aan een Europees initiatief om te komen tot een gedragscode voor pop-up reclame, zegt voorzitter Igor Beuker tegen Emerce. ‘Daarvoor is momenteel een onderzoek in veertien Europese landen gaande naar de beleving van pop-up advertenties onder consumenten. In Nederland verwachten we dit onderzoek in het komende kwartaal af te ronden.’ Op de site van IAB Nederland is aan de leden alvast een voorproefje gegeven van een mogelijke gedragscode. Zo wordt het advies gegeven voor het instellen van een frequency-cap en een time-cap van maximaal zeven seconden.

related partner content for mobile comes here

In de Verenigde Staten oordeelde een rechter dat pop-ups zijn toegestaan, maar IAB Nederland vindt dat de site-exploitant het laatste woord hierin moet hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in