Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkwijzer: ‘Soms is kijken schadelijk’

'Soms is kijken schadelijk' is de boodschap van een nieuwe voorlichtingscampagne van Kijkwijzer die deze maand van start gaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne bestaat uit tv-spots bij de publieke en commerciële omroepen en uit posters, folders en displays in bioscopen, videotheken, openbare bibliotheken en consultatiebureaus. De campagne heeft als doel de kennis bij ouders over de juiste betekenis van het Kijkwijzer-advies te vergroten. Uit onderzoek is gebleken dat de bekendheid van Kijkwijzer weliswaar maximaal is, maar ook dat een deel van de ouders een verkeerde interpretatie geeft aan de adviezen. Kijkwijzer informeert namelijk uitsluitend over mogelijk schadelijke audiovisuele producties voor kinderen in een bepaalde leeftijdsgroep. Vaak denkt men dat Kijkwijzer iets zegt over de geschiktheid of kwaliteit van een film of tv-programma.

related partner content for mobile comes here

Met deze campagne wil het NICAM (Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media) ouders op het juiste spoor zetten. De campagne 'Soms is kijken schadelijk' is ontwikkeld en gecreëerd door Paul Verstraeten (strategie en concept), Shamrock/Jeroen Klaver (creatie visual) en De Beeldbrigade/Peter Gelderblom (tv-spot).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in