Kijkwijzer: ‘Soms is kijken schadelijk’


De campagne bestaat uit tv-spots bij de publieke en commerciële omroepen en uit posters, folders en displays in bioscopen, videotheken, openbare bibliotheken en consultatiebureaus. De campagne heeft als doel de kennis bij ouders over de juiste betekenis van het Kijkwijzer-advies te vergroten. Uit onderzoek is gebleken dat de bekendheid van Kijkwijzer weliswaar maximaal is, maar ook dat een deel van de ouders een verkeerde interpretatie geeft aan de adviezen. Kijkwijzer informeert namelijk uitsluitend over mogelijk schadelijke audiovisuele producties voor kinderen in een bepaalde leeftijdsgroep. Vaak denkt men dat Kijkwijzer iets zegt over de geschiktheid of kwaliteit van een film of tv-programma.
Met deze campagne wil het NICAM (Nederlands Instituut voor de Classificatie van Audiovisuele Media) ouders op het juiste spoor zetten. De campagne 'Soms is kijken schadelijk' is ontwikkeld en gecreëerd door Paul Verstraeten (strategie en concept), Shamrock/Jeroen Klaver (creatie visual) en De Beeldbrigade/Peter Gelderblom (tv-spot).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid