‘KPN stelt geheime nummers beschikbaar voor dm’
De instantie deed onderzoek naar het beleid van KPN omtrent geheime nummers. Het CBP voerde dit onderzoek uit in samenwerking met de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). Het CBP verzoekt KPN om binnen een maand te laten weten hoe het bedrijf de onrechtmatigheid zal opheffen en klanten actief gaat informeren over het beleid aangaande geheime nummers.
Het CBP en de OPTA vinden dat er een gerechtvaardigde, grotendeels door KPN zelf opgeroepen verwachting leeft bij de abonnee dat adresgegevens behorende bij geheime nummers niet aan derden worden gegeven voor direct marketing. In 1993 nog liet PTT Telecom (nu KPN) consumenten expliciet weten dit niet te zullen doen. Midden jaren '90 heeft KPN haar beleid veranderd zonder dat de abonnee met een geheim nummer of consumenten hiervan voldoende op de hoogte werden gesteld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid