Overslaan en naar de inhoud gaan

‘KPN stelt geheime nummers beschikbaar voor dm’

KPN stelt de adresgegevens van abonnees met een geheim nummer aan derden ter beschikking voor direct marketing, zonder de abonnee daarover…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De instantie deed onderzoek naar het beleid van KPN omtrent geheime nummers. Het CBP voerde dit onderzoek uit in samenwerking met de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). Het CBP verzoekt KPN om binnen een maand te laten weten hoe het bedrijf de onrechtmatigheid zal opheffen en klanten actief gaat informeren over het beleid aangaande geheime nummers.

related partner content for mobile comes here

Het CBP en de OPTA vinden dat er een gerechtvaardigde, grotendeels door KPN zelf opgeroepen verwachting leeft bij de abonnee dat adresgegevens behorende bij geheime nummers niet aan derden worden gegeven voor direct marketing. In 1993 nog liet PTT Telecom (nu KPN) consumenten expliciet weten dit niet te zullen doen. Midden jaren '90 heeft KPN haar beleid veranderd zonder dat de abonnee met een geheim nummer of consumenten hiervan voldoende op de hoogte werden gesteld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in