Overslaan en naar de inhoud gaan

Bank- en verzekeringswereld verlaagt marketinguitgaven

Volgens de TFM Business Confidence Barometer zal de bank- en verzekeringswereld in het derde kwartaal van dit jaar weer minder aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De algemene verwachting is dat er in het derde kwartaal minder zal worden uitgeven aan marketingcommunicatie en het personeelsbestand iets zal dalen. De verschillen tussen de laatste twee kwartalen zijn een signaal dat de markt nog steeds onzeker is over het economische herstel. In Engeland daarentegen is er een sterke positieve trend waarneembaar. Over het vorige kwartaal bestond er daar nog dezelfde twijfel en onzekerheid als in Nederland maar dat heeft plaats gemaakt voor een groot vertrouwen in de resultaten van dit kwartaal.

related partner content for mobile comes here

De verwachtingen rond de verkoopresultaten in het 3e kwartaal lopen in Nederland erg uiteen. De meerderheid (60 procent) denkt dat deze ongeveer gelijk blijven. Ruim 80 procent verwacht dat de verkoop gelijk of lager zal uitvallen. Het vorige kwartaal lag dit duidelijk anders. Toen verwachte ruim 65 procent dat de verkopen zouden stijgen. De huidige economische situatie leidt kennelijk tot een aanzienlijke mate van onzekerheid en verdeeldheid. In de UK is men veel positiever, 80 procent van de Engelse marketeers verwacht een stijging van de verkopen.

De onzekerheid in Nederland blijkt ook uit de verwachte marketinguitgaven. Slechts 12 procent van de respondenten verwachten een stijging in de marketinguitgaven. De rest verwacht dat de uitgaven gelijk blijven of verminderen. Dus bijna alle respondenten verwachten dat er geen verandering of een lichte daling in de communicatie-uitgaven plaats zullen vinden. Zowel de investeringen in de ‘above the line’ marketinguitgaven als de actiematige communicatie zullen dalen ten opzichte van het vorige kwartaal. Verwachtte men in het vorige kwartaal meer uit te gaan geven aan ‘below the line’ communicatie, nu denkt ment hetzelfde of iets minder aan deze communicatie uit te gaan geven. In de UK heeft men aanzienlijk meer vetrouwen. Van alle respondenten denkt 80 procent dat de uitgaven gelijk zullen blijven of stijgen.

De stemming over het personeelsbestand was vorig kwartaal ook optimistischer. Toen was de verwachting dat het er een lichte stijging zou zijn binnen het personeelsbestand. De verwachting voor de komende drie maanden is dat er juist een kleine vermindering zal plaatsvinden binnen het personeelsbestand. Dit geldt voor zowel de Nederlandse als de Engelse markt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in