Overslaan en naar de inhoud gaan

AOb appelleert aan het wij-gevoel

Deze week geeft de Algemene Onderwijsbond het startsein voor een nieuwe leden-werfcampagne. Vakbonden hebben het moeilijk. Tegen de trend…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om haar doel te bereiken heeft de Algemene Onderwijsbond naast middelen als posters en advertenties gekozen voor een tv-spot en de inzet van zoveel mogelijk medewerkers, die in de uitzendperiode van de spot zelf langs scholen gaan om in-formatie over de AOb te verstrekken.Het doel van de campagne is nieuwe leden werven én het aantal opzeggers minima-liseren. Centraal staat de slogan: ‘De AOb, dát zijn je collega’s’. De AOb stelt zich niet alleen op als traditionele belangenbehartiger, maar ook als vereniging van mensen die in het onderwijs werken. Dus niet de bond en haar leden, maar een netwerk van mensen die zich nauw betrokken voelen bij het onderwijs. En waarvan de medewerkers met raad en daad klaar staan voor leden.

related partner content for mobile comes here

Om aan het wij-gevoel van collega’s onder elkaar te appelleren krijgt de bond een menselijk gezicht. Het gezicht van een collega waarbij je terecht kunt voor een kop koffie, een kletspraatje, juridische vraagstukken, problemen in het da-gelijkse werk, een biertje na het werk et cetera. Vormgevers van Def7, een gele-genheidssamenwerkingsverband in vormgeving, kozen ervoor om in de ledenwerfactie op informele en humoristische wijze een beeld te schetsen van de vele verschil-lende gezichten en collega’s die je binnen de AOb vindt.
‘De AOb, dát zijn je collega’s’ is door Def7 grafisch vertaald naar cartoons van collega’s in het onderwijs en dus (potentiële) leden van de AOb. De twin-spot wordt van 22 september tot 3 oktober vlak voor het NOS-journaal van 20.00 uur uitgezonden. De tv-spotjes hebben een ondersteunende werking en moeten de naams-bekendheid van de AOb vergroten. Het werven van leden gebeurt in die periode door AOb-collega's die langs scholen gaan en door advertenties plus aanmeldfor-mulieren in onderwijsvakbladen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in