P&G bereid topmerken te verkopen voor Beiersdorf
Procter & Gamble denkt erover om haar twee topmerken Pringles en Folgers (een groot koffiemerk in de VS) te verkopen om een bod op…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Pringles en Folgers genereren samen rond de 2,6 miljard dollar in sales, aldus Brandrepublic. Een verkoop zou de kas van P&G voldoende spekken. De waarde van Beiersdorf wordt geschat op zo’n 9,7 miljard dollar. Het concern produceert onder meer Nivea en Labello. Verzekeringsfirma Allianz heeft een belang van 44 procent in het Duitse bedrijf, maar wil van dat belang af. Volgens ingewijden krijgt P&G in de slag om Beiersdorf concurrentie van Henkel, L'Oreal en Unilever.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Eerder dit jaar nam P&G een belang van 77,6 procent in het Duitse Wella (haar- en beautyproducten).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid