Overslaan en naar de inhoud gaan

Noordzee FM en Radio 1 grootste groeiers in CLO

Radio 1 en Noordzee FM zijn met plus 0,7 procent de grootste groeiers in het laatste Continu Luisteronderzoek over de periode juni - juli…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sky Radio blijft de best beluisterde zender. Wel zakte het aandeel behoorlijk naar 12,3 procent (- 0,7). Het aandeel van nummer twee Radio 538 bleef met 11,5 procent gelijk. Radio 2 staat op de derde plaats met een eveneens onveranderd marktaandeel van 9,8 procent. Radio 3FM gaat van 9,6 naar 9,1 procent. Het aandeel van Noordzee FM groeit dus met 0,7 procent en de zender komt uit op 6,4. Radio 10 FM behaalt zonder haar FM-etherfrequentie een marktaandeel van 5,2 procent (- 1.7 %). Opvallend is dat zowel Yorin FM als Business Nieuws Radio niet profiteren van een groter bereik in de ether. Het marktaandeel van Yorin daalt zelfs met 0,1 procent. BNR blijft met 0,2 in aandeel gelijk.

related partner content for mobile comes here

De overige zenders scoren als volgt: Classic FM 2,3 procent (was 2,5), Arrow Classic Rock 2,0 (was 1,9), Radio 4 1,7 (was 1,6), 747 AM 0,9 (was 0,8), Kink FM blijft op 0,3. ORN komt uit op 14,7 en CRN op 2,5.
Directeur Erik de Zwart van Talpa Radio International, de moedermaatschappij van Radio 10 FM en Noordzee FM reageert blij op de laatste cijfers. 'Deze eerste betrouwbare meting na de frequentieverdeling laat zien dat Radio 10 FM over een trouwe groep luisteraars beschikt.’ Over Noordzee zegt De Zwart: 'De puzzelstukjes beginnen in elkaar te vallen. We hebben nu een goede frequentie en een duidelijk product dat tegemoet komt aan de wensen van de luisteraar. Veel muziek en veel plezier is, zoals we al verwachtten, midden in de roos.'

Radio Veronica is weer in de ether. Radio 103 FM (eigendom van Sky Radio) is omgezet in Radio Veronica. De luistercijfers van dat station worden in het volgende Intomart-onderzoek meegenomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in