Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke winstgroei HMG

De winst van de Holland Media Groep (RTL 4, RTL 5 en Yorin) is in het eerste halfjaar van 2003 sterk gestegen van - 8 miljoen euro…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De forse groei van de marktaandelen van de drie tv-zenders is hiervan volgens HMG de belangrijkste oorzaak. Ten opzichte van de eerste helft van 2002 groeide het gezamenlijk marktaandeel van de HMG-stations in de kerndoelgroep boodschappers 20 - 49 jaar van 28,6 naar 31,6 procent. Het marktaandeel van RTL 4 in de kerndoelgroep boodschappers
20 - 49 jaar steeg in de eerste helft van 2003 met 1,2 procent naar 19,3 procent ten opzichte van de eerste helft van 2002. Ook het marktaandeel van Yorin in de kerndoelgroep 20 - 34 jaar steeg: met 1,4 procent naar 9,1. Mannenzender RTL 5 zag een stijging van het marktaandeel in de doelgroep mannen 20 - 49 jaar van 0,6 procent naar 6,3.

related partner content for mobile comes here

Naast het succes van de HMG-zenders heeft de ingezette efficiency operatie, waaronder een in december 2002 ingezette reorganisatie en de scherpere inkoop van producties en faciliteiten tot besparingen en derhalve een positieve ontwikkeling van de winst geleid, aldus HMG. In de winst van het eerste halfjaar is een vrijval van voorzieningen van 8 miljoen euro opgenomen. Ook zijn herstructureringskosten van 7 miljoen verwerkt, grotendeels gerelateerd aan de verhuizing van HMG naar het Mediapark.
Ten opzichte van de eerste helft van 2002 steeg de omzet van HMG binnen het tv-segment met 2,5 procent van 159 miljoen naar 163 miljoen euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in