Erop of eronder voor BNN
Op dit moment heeft de omroep BNN 100.000 leden. Om ook in 2005 te mogen uitzenden moet de organisatie er per januari minstens 150.000 hebben. Voor de campagne heeft de vereniging 1 miljoen euro geleend.
In een weide in Eemnes (bij Hilversum) presenteerde de vijfjarige omroep gisteren zijn plannen. Reclamevliegtuigjes brachten de nieuwe slogan in de openbaarheid, waarna twee giertanks letterlijk met 'shit' strooiden. Verder zet de jongerenomroep sms, borden langs snelwegen en tv-spotjes in. Ook komt er een groot ledenwerfprogramma op 27 oktober, waarvoor het Commissariaat voor de Media dispensatie heeft verleend.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaVoor BNN-directeur Gerard Timmer is het erg belangrijk dat iedereen in zijn bedrijf wordt wakker geschud, al dan niet met stront. ‘Er heerst teveel een sfeer van 'BNN redt het toch wel', maar we moeten ons echt keihard gaan inzetten voor meer leden. Het wordt erop of eronder.’
BNN kreeg bij de start dispensatie van de politiek. A-omroepen moeten 300.000 leden hebben, maar aan BNN is een 'status aparte' verleend, waardoor de zendgemachtigde ook met de helft toe kan om de door jongeren gewenste programma's te maken. Collega-omroepen zit die verlaagde drempel niet lekker. Ze vrezen dat het bestel op deze manier wordt uitgehold, omdat nieuwe partijen gemakkelijker een licentie krijgen. Timmer ziet dat anders. Volgens hem vervult BNN een 'breekijzerfunctie' door het systeem van lidmaatschap van een omroep aan de kaak te stellen. ‘Wij hebben een doelgroep die geen idee heeft waarom je zou moeten betalen voor omroepen. Dat hoeven ze toch ook niet voor Radio 538 of TMF? BNN pleit niet voor een volledige afschaffing van de ledentallen, maar wel voor aantallen die recht doen aan de tijd waarin we leven.’ (Algemeen Dagblad/ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid