Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe campagne 'Houd 2 seconden afstand'

Het Verbond van Verzekeraars, het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) en het ministerie van Verkeer en Waterstaat hebben het startsein…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij ongeveer de helft van alle weggebruikers staat bumperkleven nog steeds boven aan de lijst van ergernissen in het verkeer. Bovendien levert te weinig afstand in het verkeer, ongevallen en files op. Ongeveer 40 procent van alle ongevallen op de snelwegen zijn het gevolg van kop-staartbotsingen. 90 Procent van deze kop-staartbotsingen kan voorkomen worden door meer afstand te houden.
Uit recent onderzoek blijkt dat ongeveer 40 procent van de weggebruikers een volgtijd aanhoudt van 1 seconde of minder. Slechts 30 procent houdt 2 seconden of meer aan. De nieuwe campagne is er daarom op gericht om de weggebruikers meer afstand te laten houden in het verkeer.

related partner content for mobile comes here

Uit weer een ander onderzoek zou zijn gebleken dat de vorige campagnes 'houd 2 seconden afstand' ertoe hebben geleid dat twee van de drie mensen die de campagne hebben gezien een betere kennis hebben van veilige afstand in het verkeer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in