Overslaan en naar de inhoud gaan

(gastblog) Drie tips om de Customer Journey op de agenda te houden

Customer journey trajecten leveren een inspirerend plaatje van hoe het zou moeten. Vaak gebeurt er echter weinig met alle verbeterideeën…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marketingafdeling is vaak de initiator van customer journey trajecten. Het resultaat is een mooie plaat van de klantreis met tientallen verbeterideeën. Probleem: vaak hebben de collega’s van andere afdelingen er weinig mee en snappen ze hem maar voor de helft.  Hooguit worden enkele ‘quick wins’ gerealiseerd, want de echte verbeteringen zitten natuurlijk in niemands budget. Hoe voorkom je dat de customer journey in de la verdwijnt? Drie tips om meer effect uit customer journey trajecten te halen.

related partner content for mobile comes here


Door Marc Westeneng (flowresulting - ism NIMA)

Tip 1: Werk altijd met een multidisciplinair team
De customer journey raakt bijna alle onderdelen van de organisatie. Wie vanaf het begin medewerkers van verschillende disciplines  betrekt, krijgt meer ideeën, betere ideeën en werkt en passant aan draagvlak voor implementatie.

Tip 2: Zorg voor steun van het topmanagement
Customer journey trajecten leveren een schat aan verbeterideeën op. Voor daadwerkelijke uitvoering van die ideeën is budget en managementsupport nodig. Zorg daarom vanaf de start voor steun van de top, tenminste op het niveau waar de verschillende betrokken disciplines bij elkaar komen.

Tip 3: Vergeet de employee journey niet
Ontwerp niet alleen een customer journey, maar maak het (re)design van de employee journey integraal onderdeel van de aanpak. De employee journey is de interne doorvertaling van de customer journey en geeft weer hoe medewerkers de customer journey kunnen waarmaken.

Als de customer journey binnen de hele organisatie leeft, dan hoor je dat direct als je medewerkers spreekt. Een employee journey die werkt is beter voor klanten, leuker voor medewerkers en levert de organisatie meer geld op. Wil je ook aan de slag met je customer journey? Op 31 oktober verzorgen NIMA en Flowresulting een interactieve workshop met concrete tips, die direct worden toegepast! Meer informatie op

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in