Overslaan en naar de inhoud gaan

De Accenten zijn er weer uit

Het was een lange avond gisteren, van half zeven tot elf uur. In studio 21 in Hilversum. Bijna 800 mensen in de zaal en maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit keer geen Hans Klok met wapperende haren, maar een bevallige zangeres Laura Jansen die nog door een man uit de zaal ten huwelijk werd gevraagd. Ze gaat in ieder geval de muziek maken voor een Dove-campagne in de VS.

related partner content for mobile comes here

De vaart zat er toch goed in, ook al had Kelder de grootste moeite om de zaal in toom te houden.

Zelden een presentator zo vaak, dwingend én boos om aandacht horen vragen. ‘Koppen dicht!’ ‘Muil houden!’. Etcetera.

Nico Dijkshoorn was er ook en hanteerde op onnavolgbare wijze de zweep: ‘Vier uur zitten voor vijf minuten informatie!’

En: ‘willen jullie je niet bezighouden met mijn darmflora!’

Goed, de prijzen dus. De belangrijkste ging naar bol.com als Adverteerder van het Jaar 2009. Amstel en KPN misten het goud.

Albert Heijn werd beloond met een Groot Accent voor de consistente wijze waarop het reclame maakt. Het merk was al drie keer eerder genomineerd in deze categorie, maar won nu dus. Vorig jaar was AH nog Adverteerder van het Jaar. Erg deja vu, dus…

Bureau van het Jaar werd N=5. Alfred en Etcetera grepen naast de belangrijkste bureau-titel.

Een paar sneren van Kelder gingen naar FHV en Unilever. FHV omdat het niet zo goed zou gaan daar en Unilever omdat het concern nog steeds vlees verkoopt en dat stuit de vegetariër tegen de borst. Later bood hij onder druk van de organisatie zijn excuses aan.

Tegen Amstel die net het podium verliet met een Accent voor Teamlink: ‘Met zoveel mensen naar voren komen voor zo’n kutcampagne’.

Tegen Zeeman, die een prijs won voor de gele boxer-actie: ‘Wie heeft hem aan? Uit die broeken’. (De Zeeman-man reageerde alert: hij zei dat Kelder er zelf maar een moest aantrekken. Zie foto beneden)

Tegen N=5: ‘Ze hebben natuurlijk gewonnen omdat ze hier de meeste tafels hebben gekocht’.

Ach, het was gezellig, veel bekenden uit adverteerders- en reclamewereld waren er. En men was vooral blij om elkaar weer eens te zien. Het eten van Jonnie Boer kon er ook best mee door en wijnboer en voormalig tune-maker Ilja Gort (‘Als je niet meer meedoet in de reclame, ben je weg’.) mocht het menu duiden.

De hele uitslag van de SAN .

En bij Adformatie .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in