Overslaan en naar de inhoud gaan

Citaat van de week

Tijdens de vakantie probeer je wat te ontspannen en lees je wat gemakkelijke lectuur. Dat neemt niet weg dat je toch weer ongemerkt bij het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de vakantie probeer je wat te ontspannen en lees je wat gemakkelijke lectuur. Dat neemt niet weg dat je toch weer ongemerkt bij het vak marketing bepaald wordt. Zo kocht ik in de hotelkiosk een papierenexemplaar van het autoblad . Elke week poneren zij een 'Zitat der Woche'. In nummer 34 (24 augustus 2007) stond het volgende citaat:

related partner content for mobile comes here

'Voor toekomstige VW-klanten moeten we juist dat vinden, wat ze absoluut nodig hebben, maar waarvan ze nog niet weten, dat ze het zoeken en wanneer ze het hebben, het niet meer willen missen.'

Was getekend Jürgen Leohold (Hoofd Ontwikkeling Volkswagen AG) in .

Een mooie volzin, met veel inhoud dat de nodige stof tot overdenking, gesprek en handelen kan bewerkstelligen. Dit is volgens mij meer dan een behoefte creëren en gaat verder dan alleen het vermarkten van je nieuwe of reeds bestaande producten. Een eerste aanzet voor de herkauw van deze uitspraak: allereerst vergt dit grondige kennis van je (potentiële) klanten. Een opdracht om continue de motieven en behoeften van deze belangrijke stakeholder (misschien wel de belangrijkste!) te doorgronden en om te zetten in producten en daarmee een positieve bijdrage te leveren voor groei. Verder is een vlekkeloze samenwerking tussen o.a. marketing en R&D een noodzakelijke voorwaarde voor succes (daarom misschien niet toevallig dat een R&D-chef tot zo een uitspraak komt). Hierbij schaar ik in deze de sales-afdeling als middel om de marketingdoelstellingen te realiseren.

Zelf zou ik naast de toekomstige klant in het algemeen ook de huidige klanten willen betrekken bij bovenstaande uitspraak. Ook bij deze groep (waar je je bedrijfsbestaan aan te danken hebt!) leven er behoeften die nader geïdentificeerd dienen te worden, om deze tevreden te stellen, te behouden en uiteindelijk helpen je bedrijf te doen groeien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in