Overslaan en naar de inhoud gaan

Charlie moet blijven

Dat stond boven een artikel in De Telegraaf van 7 februari jl. Dat vonden trouwe klanten van de Jumbo supermarkt in Emmeloord. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De actie op Facebook werd in een mum van tijd door honderden andere klanten “geliked”. Ik lees “geweldige ambassadeur” en “gouden medewerker”. Wil elke supermarkt niet juist, dat hun personeel als ambassadeur van de zaak wordt gezien? Dat maakt jouw winkel toch net anders en beter?

related partner content for mobile comes here

Dat is toch de toegevoegde waarde, die elke individuele supermarkt nodig heeft om zich te onderscheiden van de concurrentie?

Daarmee neem je een voorsprong, die de concurrentie nauwelijks nog kan “dichtlopen”.

Ik moest denken aan het YouTube filmpje van “Johnny the Bagger”.

Ook een “Charlie”, die de klanten bij de kassa helpt met het inpakken van hun boodschappen. De kassa waar Johnny hielp, was altijd het drukste. Want de klanten wilden het liefst door hem geholpen worden. Johnny was niet alleen het vriendelijkst, maar stopte in de tassen van de klanten kleine briefjes. Die had hij de avond ervoor zelf geschreven. Met daarop zijn “groet van de dag”. Hele speciale, lieve wensen! Kleine cadeautjes eigenlijk! Daar werden de klanten blij van, heel blij zelfs, zeker ook omdat ze spontaan en gemeend waren – vanuit het hart – en geen reclametrucje of een ingestudeerd een aangeleerd foefje.

Wat een ambassadeur … Dat filmpje op YouTube werd bijna 1 miljoen keer bekeken. En vertoond op congressen en seminars. Met als boodschap, dat kleine details een groot verschil kunnen maken … Maar dat wisten we toch al … of niet …
Hallo Jumbo!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in