Overslaan en naar de inhoud gaan

Kopen met een Tweet via American Express

We kennen al het fenomeen ‘pay with a tweet’ waarmee je betaalt met een Tweet zelf. Dit is anders, meer een e-commerce en/of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

We kennen al het fenomeen ‘’ waarmee je betaalt met een Tweet zelf. Dit is anders, meer een e-commerce en/of loyaliteitsconcept. Deze week verscheen in de Amerikaanse media dat American Express kaarthouders hun Twitter-account kunnen koppelen aan de betaalkaart van American Express zodat op die manier gemakkelijk producten via Twitter kunnen worden aangeschaft, gewoon via de hashtag.

related partner content for mobile comes here

Het kon al bij American Express, maar nu lanceert de creditcardgigant een nieuwe campagne met het Twitter-account ">. Het koppelen van je betaalkaart aan social media accounts is niet nieuw. Bedrijven doen dit al enkele jaren in het kader van social CRM programma’s. Nu is het echter bij American Express voor het eerst mogelijk ook tot de aanschaf van producten over te gaan via het sociale netwerk Twitter.
Voorheen distribueerde American Express coupons naar kaarthouders die hiermee voordeel behaalden van naar eigen zeggen ‘miljoenen’. Nu kan dit via Twitter en binnenkort zullen ook andere platforms zoals Facebook hiervoor worden ingezet.

Hoe werkt het?
Kaarthouders dienen zich apart te registreren voor de Twitteraanbiedingen en moeten een fysiek afleveradres opgeven. Na je registratie is het mogelijk een product aan te schaffen door een specifieke aanbiedingen-hashtag te twitteren. American Express vraagt je via Twitter om een bevestiging en het betreffende product wordt gratis naar je fysieke afleveradres verzonden! Erg interessant dus. Het mag wat kosten. Een .

Producten
Allerlei producten kun je afnemen. Van een kadokaart met een bepaalde waarde met voordeel tot aan een Kindle van Amazon of zelfs een Xbox die aanstaande woensdag in de aanbieding komt.

Ambitie
Twitter verdient niets aan deze manier van e-commerce. Er wordt kortom niet geadverteerd via Twitter maar het medium wordt gebruikt. Het is een behoorlijk ambitieus programma, omdat (naast het organiseren van het aanbod en hierover communiceren) vooral de logistieke handeling behoorlijk uitdagend en duur is. Het gaat dan ook gepaard met enkele kinderziektes zoals uitverkochte kaarten en het feit dat de sync service het af en toe niet doet.

Waarom is dit interessant?
Dit concept is in meerdere opzichten interessant te noemen, omdat het een nieuw laagdrempelig loyaliteitsconcept introduceert voor kaarthouders. Daarnaast is de systematiek die gebruikt wordt via hashtags weliswaar niet nieuw maar interessant, omdat het een coupon met een speciale aanbieding vervangt. Ook denken (www.engagementmedia.nl) dat dit nieuwe wegen opent voor e-commerce bedrijven; het concept is immers kopieerbaar. Wie zal volgen, ken je toepassingen? Denk bijvoorbeeld aan een TV reclame of Billboard die je koppelt aan jouw betaalkaart. Is dit de nieuwe digitale portemonnee? Het lijkt me leuk jouw mening te horen laat gerust je reactie achter!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in