Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Banner wel effectief voor e-branding’

Over adverteren via banners mag dan cynisch gedaan worden, als interactief e-branding instrument werk het wel. Dat is althans de uitkomst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

64 procent van websurfers leert via het doorklikken op een banner een nieuwe site kennen. Verder blijkt dat 39 procent van de Nederlandse surfers dankzij het internet nieuwe merken heeft leren kennen.

related partner content for mobile comes here

Banners blijken nieuwsgierig te maken en aan te zetten tot doorklikken – vooral als ze afkomstig zijn van bedrijven of merken waar de surfer van houdt, luidt één van de onderzoeksconclusies. Voorts constateert InSites dat een gesegmenteerde communicatie naar de juiste doelgroep een fundamentele succesfactor is binnen e-branding en e-marketing. ‘Het is hierbij fundamenteel om rekening te houden met de permission ladder van de interactieve consument: de relevantie van de boodschap moet hierbij op zijn persoonlijke behoeften afgestemd worden. Zo boeken binnen de e-marketing opeenvolgend de e-coupons, de opt-in e-mails en relevante banners het meeste succes’, staat in het rapport te lezen.Het onderzoek werd in april gehouden via een online steekproef bij veertienduizend surfers, representatief voor de Nederlandse internetbevolking.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in