‘Banner wel effectief voor e-branding’
64 procent van websurfers leert via het doorklikken op een banner een nieuwe site kennen. Verder blijkt dat 39 procent van de Nederlandse surfers dankzij het internet nieuwe merken heeft leren kennen.
Banners blijken nieuwsgierig te maken en aan te zetten tot doorklikken – vooral als ze afkomstig zijn van bedrijven of merken waar de surfer van houdt, luidt één van de onderzoeksconclusies. Voorts constateert InSites dat een gesegmenteerde communicatie naar de juiste doelgroep een fundamentele succesfactor is binnen e-branding en e-marketing. ‘Het is hierbij fundamenteel om rekening te houden met de permission ladder van de interactieve consument: de relevantie van de boodschap moet hierbij op zijn persoonlijke behoeften afgestemd worden. Zo boeken binnen de e-marketing opeenvolgend de e-coupons, de opt-in e-mails en relevante banners het meeste succes’, staat in het rapport te lezen.Het onderzoek werd in april gehouden via een online steekproef bij veertienduizend surfers, representatief voor de Nederlandse internetbevolking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid