Overslaan en naar de inhoud gaan

Viacom en AOL strijden om Viva Media

Viacom en AOL Time Warner willen beide het Duitse mediabedrijf Viva Media inlijven. AOL Time Warner heeft al een belang in de exploitant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een van de oprichters van Viva Media, Helga Sasse, bevestigt dat haar bedrijf in een overnamestrijd is verwikkeld. AOL Time Warner heeft een belang van 15,3 procent in Viva Media, Viacom is eigenaar van concurrent MTV. Beide concerns zijn geïnteresseerd in de aandelen van platenmaatschappij EMI en die van Vivendi Universal in Viva. EMI en Vivendi hebben evenals AOL Time Warner een belang van 15,3 procent in Viva. Volgens het Duitse blad Der Spiegel geeft Viva de voorkeur aan AOL, omdat de eigenaren bang zijn dat een overname door Viacom de onafhankelijke programmering in gevaar brengt. Viva brengt met name jongerentv en wil buiten Duitsland nog drie nieuwe Europese markten aanboren. Dat zou gaan om Italië, Frankrijk en Spanje (Reuters).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in