Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwd keurmerk goede doelen

Het keurmerk voor goede doelen wordt vernieuwd en aangescherpt. Het huidige keurmerk controleert te weinig of het geld van donateurs goed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jaarlijks worden vierhonderd charitatieve instellingen gekeurd door het Centraal Bureau Fondsenwerving. In het eigen jaarverslag wordt de eigen werkwijze bekritiseerd. Het CBF laat weten meer openheid na te streven over hoe goede doelenorganisaties omgaan met het in hen gestelde vertrouwen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de keurmerkorganisaties is er sterke behoefte aan meer duidelijkheid over wie er beter worden van het geld. Ook moet de besteding beter worden gecontroleerd en het succes van de projecten op een onderling vergelijkbare manier worden gemeten. Op die manier kunnen de goede doelen van elkaar leren.

Overigens bedroegen de inkomsten van de vierhonderd door de CBF gekeurde instellingen volgens het laatste jaarverslag 1,6 miljard euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in