Overslaan en naar de inhoud gaan

‘FIFA blundert online’

De grootste blunder op het WK-voetbal is afkomstig van de organiserende wereldvoetbalorganisatie FIFA. De officiële WK-voetbalsite van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Videofragmenten op komen pas beschikbaar na afloop van kantoortijd, wanneer werknemers thuis de televisie aanzetten. De site zet niet aan tot nationale emoties, waardoor nationale WK-sites het best zullen scoren. Tenslotte gebruikt het een betalingssysteem waar Europeanen van gruwen.

related partner content for mobile comes here

Forrester adviseert de FIFA de deal met rechtenhouder Kirch snel te herzien. Zo moeten videohoogtepunten niet pas na half zes (Centraal Europese Tijd) online worden gezet maar veel eerder, waardoor het kijkers na werktijd naar de televisie kan lokken. Internet kannibaliseert namelijk niet op tv-kijkers, stelt Forrester. Nu betalen voetballiefhebbers 22 euro 50 voor de FIFA VIP Club Card, terwijl ze twee tot drie uur op de beelden moeten wachten.

Inspelen op nationale gevoelens gebeurt ook al niet op de FIFA-site – alleen het gebruik van zeven verschillende talen is daarvoor niet genoeg, mort Forrester. Het adviseert FIFA daarom door te linken naar nationale sites. Daarvan zullen alle partijen, inclusief FIFA en Kirch, uiteindelijk beter worden. Verder adviseert de onderzoeker meer betalingsmogelijkheden te bieden dan uitsluitend de creditcard van onder meer sponsor Mastercard. Zo zou bijvoorbeeld ook via acceptgiro betaald moeten kunnen worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in