‘FIFA blundert online’
Videofragmenten op fifaworldcup.com komen pas beschikbaar na afloop van kantoortijd, wanneer werknemers thuis de televisie aanzetten. De site zet niet aan tot nationale emoties, waardoor nationale WK-sites het best zullen scoren. Tenslotte gebruikt het een betalingssysteem waar Europeanen van gruwen.
Forrester adviseert de FIFA de deal met rechtenhouder Kirch snel te herzien. Zo moeten videohoogtepunten niet pas na half zes (Centraal Europese Tijd) online worden gezet maar veel eerder, waardoor het kijkers na werktijd naar de televisie kan lokken. Internet kannibaliseert namelijk niet op tv-kijkers, stelt Forrester. Nu betalen voetballiefhebbers 22 euro 50 voor de FIFA VIP Club Card, terwijl ze twee tot drie uur op de beelden moeten wachten.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaInspelen op nationale gevoelens gebeurt ook al niet op de FIFA-site – alleen het gebruik van zeven verschillende talen is daarvoor niet genoeg, mort Forrester. Het adviseert FIFA daarom door te linken naar nationale sites. Daarvan zullen alle partijen, inclusief FIFA en Kirch, uiteindelijk beter worden. Verder adviseert de onderzoeker meer betalingsmogelijkheden te bieden dan uitsluitend de creditcard van onder meer sponsor Mastercard. Zo zou bijvoorbeeld ook via acceptgiro betaald moeten kunnen worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid