Aantal AKO-winkels groeit
Volgens voorzitter Carel Bikkers van de hoofddirectie van Audax (eigenaar van AKO) is een sterke retaildivisie van strategisch belang voor het uitgeven en distribueren van gedrukte media. ‘Nieuwe AKO-winkels geopend op ‘high traffic’ locaties als NS-stations, luchthaven Schiphol, stadscentra en grote winkelcentra dragen direct bij aan de slagkracht en winstgevendheid van de totale organisatie.’ NS-stations zijn zeer belangrijke locaties voor het verkrijgen van nieuwe of vernieuwde AKO-winkels, evenals Schiphol. Daar heeft AKO het alleenrecht op de verkoop van gedrukte media. Er werden onlangs nieuwe verkooppunten geopend op de West- en de E-pier. Daar komt in juni nog de B-pier bij. Met de huidige negen verkooppunten op Schiphol is het einde nog niet in zicht. ‘Schiphol is de belangrijkste verkoopplaats voor gedrukte media in Nederland’, aldus AKO‒directeur Peter Brouwer. ‘De omzetten stijgen nog elk jaar.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid