Overslaan en naar de inhoud gaan

Oud, vermogend en gewild

In Engeland hebben de financiële instellingen eindelijk door dat er in het segment 65-plussers veel muziek zit: er zijn er steeds meer van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daar valt dan dus veel te halen, zo redeneren de banken en verzekeraars. Nu maakt de groep van 65-plussers, met een aantal van 9 miljoen, nog 16% uit van de totale Britse bevolking. Volgens schattingen zal dat in 2038 25% zijn. Hoe ouder, hoe gepensioneerder en dat betekent dat ouderen minder inkomen tot hun beschikking hebben, zou je zeggen. Maar het aantal vermogende oudjes stijgt nog steeds, ondanks de dalende aandelenkoersen. Met name vermogensbeheerders ruiken hier hun kansen, want veel ouderen willen zich zelf niet meer met zaken als hun eigen financieel beheer bezig houden. Als de huur en de kunstheup maar betaald kunnen worden, en de kinderen c.q. kleinkinderen straks maar een leuk spaarpotje krijgen, dan is het verder wel best, is de overweging van de meeste bejaarden. Marketeers moeten niet teveel vertrouwen op de effecten van de inzet van massamiddelen, want veel ouderen vertrouwen alleen op persoonlijk contact. De account managers moeten er dus gewoon op uit en op de thee bij de mensen thuis komen. Internet en andere grollen vertrouwen ze niet.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in