Overslaan en naar de inhoud gaan

Iedereen past zich simpelweg aan

Er is weinig empirisch onderzoek gedaan naar de processen die organisatievernieuwingen tot stand brengen. Vaak wordt een nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wolpert stelt dat bij een reorganisatie tevens onvoldoende aandacht is voor de begrippen die de kern vormen van de nieuwe structuur. ‘Als mensen niet precies weten wat wordt bedoeld met die begrippen, kan zo’n reorganisatie geen succes worden. Uit mijn onderzoek blijkt hoe belangrijk de rol van de taal is waarmee het management de oorspronkelijke innovatie tracht te vertalen naar de eigen bedrijfsorganisatie. Managers kunnen duidelijkheid geven door zorgvuldig te beschrijven wat een reorganisatie inhoudt en wat vooral niet. Die boodschap moet je dan blijven herhalen.’

related partner content for mobile comes here

Luc-Jan Wolpert wil op 3 juni aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveren op dit onderwerp.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in