Iedereen past zich simpelweg aan
Er is weinig empirisch onderzoek gedaan naar de processen die organisatievernieuwingen tot stand brengen. Vaak wordt een nieuwe…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Wolpert stelt dat bij een reorganisatie tevens onvoldoende aandacht is voor de begrippen die de kern vormen van de nieuwe structuur. ‘Als mensen niet precies weten wat wordt bedoeld met die begrippen, kan zo’n reorganisatie geen succes worden. Uit mijn onderzoek blijkt hoe belangrijk de rol van de taal is waarmee het management de oorspronkelijke innovatie tracht te vertalen naar de eigen bedrijfsorganisatie. Managers kunnen duidelijkheid geven door zorgvuldig te beschrijven wat een reorganisatie inhoudt en wat vooral niet. Die boodschap moet je dan blijven herhalen.’
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Luc-Jan Wolpert wil op 3 juni aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveren op dit onderwerp.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid