Online magazines minder geliefd dan papieren concurrent
Het Amerikaanse blad Adweek meldt dat bijna 50 pct van de 500 ondervraagden in het onderzoek aan heeft gegeven een hekel te hebben aan online banners, pop-ups en andere ‘afleidingen’ op het beeldscherm, reden waarom online magazines zouden worden gemeden. Wat Adweek ‘inconvenience’ noemt speelde daarbij ook een nadelige rol, evenals ‘eye strain’.
Als gevolg daarvan leest één van de drie onderzochten online magazines. InsightExpress: ‘Amerikanen willen hun tijdschriften nog steeds mee naar bed nemen, naar het toilet en mee in de trein naar hun werk.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHet onderzoek heeft ook een ander probleem voor online magazines aan het licht gebracht. Een meerderheid van de respondenten (57 pct) betaalt op dit moment voor een traditioneel tijdschriftabonnement, maar bijna 80 pct verwacht dat online magazines gratis zijn. Lee Smith van InsightExpress: ‘De hoop dat online magazines groeiende inkomsten tegemoet kunnen zien is onterecht, daar de meeste lezers verwachten dat online content gratis beschikbaar is.’
Wie de opdrachtgever is van het onderzoek meldde Adweek niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid