Overslaan en naar de inhoud gaan

Online magazines minder geliefd dan papieren concurrent

Online magazines leggen het met name af tegen hun papieren concurrenten omdat ‘lezers’ weinig trek hebben om online reclame tot zich te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Amerikaanse blad Adweek meldt dat bijna 50 pct van de 500 ondervraagden in het onderzoek aan heeft gegeven een hekel te hebben aan online banners, pop-ups en andere ‘afleidingen’ op het beeldscherm, reden waarom online magazines zouden worden gemeden. Wat Adweek ‘inconvenience’ noemt speelde daarbij ook een nadelige rol, evenals ‘eye strain’.

related partner content for mobile comes here

Als gevolg daarvan leest één van de drie onderzochten online magazines. InsightExpress: ‘Amerikanen willen hun tijdschriften nog steeds mee naar bed nemen, naar het toilet en mee in de trein naar hun werk.’

Het onderzoek heeft ook een ander probleem voor online magazines aan het licht gebracht. Een meerderheid van de respondenten (57 pct) betaalt op dit moment voor een traditioneel tijdschriftabonnement, maar bijna 80 pct verwacht dat online magazines gratis zijn. Lee Smith van InsightExpress: ‘De hoop dat online magazines groeiende inkomsten tegemoet kunnen zien is onterecht, daar de meeste lezers verwachten dat online content gratis beschikbaar is.’

Wie de opdrachtgever is van het onderzoek meldde Adweek niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in