‘Verdere uitkleding TMF dreigt’
Van der Peet: 'MTV is op de Nederlandse markt overtuigend verslagen door de lokale themazender TMF. Voor een exploitant die internationale adverteerders pan-Europese campagnes aanbiedt, was deze situatie uiteraard onverteerbaar. Geheel volgens het motto "if you can't beat them, buy them" werd TMF ingelijfd en werd de basis gelegd voor het volgende motto "If you can’t beat them, burn them". Het zou ons niets verbazen als TMF op termijn als lege schil weer van de hand wordt gedaan. Het is weer eens bewezen dat er weliswaar ruimte op de markt is voor lokale initiatieven, maar dat die ruimte veelal niet van blijvende aard is. Zodra iets met succes in de markt is gezet is er altijd wel een kapitaalkrachtige kolos die middels een overname de eigen belangen veilig stelt.'
In verband met de uitreiking van de San Accenten en de trofees Bureau van het Jaar en Adverteerder van het Jaar vanavond in de Amsterdamse Beurs van Berlage verschijnt Adformatie niet vandaag, maar vrijdag.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid