Overslaan en naar de inhoud gaan

Prijzenoorlog Britse tabloids

‘Het is oorlog en we zullen onze tegenstanders vernietigen.’ Met deze uitspraak heeft de hoofdredacteur van de grootste Britse krant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rupert Murdochs boulevardkrant met een oplage van meer dan drie miljoen stuks kost deze week 20 pence (32 eurocent). The Sun reageert hiermee op aangekondigde prijsverlagingen bij andere Britse tabloids, schrijft de Volkskrant. De Daily Express probeerde eerder al het marktaandeel te verhogen door de prijs te verlagen tot 20 pence. Vrijdag kondigde ook The Sun's grootste concurrent, de Labour-gezinde Daily Mirror, aan zijn prijs te verlagen van 32 naar 20 pence. De Daily Mirror hoopt met de prijsverlaging een nieuwe, meer in serieus nieuws geïnteresseerde generatie jonge lezers aan te trekken. De Britse taboids kampen op dit moment bijna allemaal met oplagedalingen. De Daily Mirror heeft grote moeite boven de grens van twee miljoen lezers te blijven en de Daily Express boven die van één miljoen. The Sun, die zelf ook minder kranten verkoopt, ziet de prijsverlagingen als een directe bedreiging voor zijn positie. 'We zullen de Daily Mirror in deze oorlog vernietigen', heeft David Yelland, hoofdredacteur van The Sun, zijn redacteuren in een e-mail laten weten. Hoofdredacteur Piers Morgan van de Daily Mirror zei op zijn beurt niet geïnteresseerd te zijn in de tegenzet van zijn belangrijkste concurrent. 'We voelen ons als de Britse mariniers in Afghanistan: op zoek naar een onvindbare vijand.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in