Prijzenoorlog Britse tabloids


Rupert Murdochs boulevardkrant met een oplage van meer dan drie miljoen stuks kost deze week 20 pence (32 eurocent). The Sun reageert hiermee op aangekondigde prijsverlagingen bij andere Britse tabloids, schrijft de Volkskrant. De Daily Express probeerde eerder al het marktaandeel te verhogen door de prijs te verlagen tot 20 pence. Vrijdag kondigde ook The Sun's grootste concurrent, de Labour-gezinde Daily Mirror, aan zijn prijs te verlagen van 32 naar 20 pence. De Daily Mirror hoopt met de prijsverlaging een nieuwe, meer in serieus nieuws geïnteresseerde generatie jonge lezers aan te trekken. De Britse taboids kampen op dit moment bijna allemaal met oplagedalingen. De Daily Mirror heeft grote moeite boven de grens van twee miljoen lezers te blijven en de Daily Express boven die van één miljoen. The Sun, die zelf ook minder kranten verkoopt, ziet de prijsverlagingen als een directe bedreiging voor zijn positie. 'We zullen de Daily Mirror in deze oorlog vernietigen', heeft David Yelland, hoofdredacteur van The Sun, zijn redacteuren in een e-mail laten weten. Hoofdredacteur Piers Morgan van de Daily Mirror zei op zijn beurt niet geïnteresseerd te zijn in de tegenzet van zijn belangrijkste concurrent. 'We voelen ons als de Britse mariniers in Afghanistan: op zoek naar een onvindbare vijand.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid