Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteerders worden te ongeduldig

De technologie maakt het mogelijk om de effectiviteit van online campagnes bijna in real-time te meten. Dat heeft onvermoede bijwerkingen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De technologie geeft ongelooflijke snelheid in de effectiviteitsmeting en niet eerder vertoonde flexibiliteit in het runnen van online campagnes. Daar komt bij dat adverteerders momenteel machtig zijn en zo’n beetje alles kunnen afdwingen. De keerzijde is volgens Mitchel Harad, CEO van GetRelevant (online DM), dat steeds meer adverteerders veel te ongeduldig zijn en de stekker prematuur uit een campagne trekken als er niet snel genoeg resultaten worden geboekt. Er zijn adverteerders die een campagne al na enkele dagen afbreken, en sommige marketeers – zoals de softwarefirma Bonzi – hebben het zelfs gepresteerd om advertentieplaatsingen al na een paar uur te cancelen. De discipline die wordt gebruikt voor de evaluatie van offline campagnes, moet echter ook worden toegepast bij online campagnes. De realiteit is dat veel campagnes – afhankelijk van talloze factoren, zoals doelgroep, productcategorie en verkoopcyclustijd – een zekere tijd nodig hebben om op gang te komen en rendement op te leveren. Wie te ongeduldig is, geeft in potentie succesvolle campagnes geen kans en kan zichzelf daarmee lelijk in de vingers snijden.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: direct marketing<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in