Adverteerders worden te ongeduldig


De technologie geeft ongelooflijke snelheid in de effectiviteitsmeting en niet eerder vertoonde flexibiliteit in het runnen van online campagnes. Daar komt bij dat adverteerders momenteel machtig zijn en zo’n beetje alles kunnen afdwingen. De keerzijde is volgens Mitchel Harad, CEO van GetRelevant (online DM), dat steeds meer adverteerders veel te ongeduldig zijn en de stekker prematuur uit een campagne trekken als er niet snel genoeg resultaten worden geboekt. Er zijn adverteerders die een campagne al na enkele dagen afbreken, en sommige marketeers – zoals de softwarefirma Bonzi – hebben het zelfs gepresteerd om advertentieplaatsingen al na een paar uur te cancelen. De discipline die wordt gebruikt voor de evaluatie van offline campagnes, moet echter ook worden toegepast bij online campagnes. De realiteit is dat veel campagnes – afhankelijk van talloze factoren, zoals doelgroep, productcategorie en verkoopcyclustijd – een zekere tijd nodig hebben om op gang te komen en rendement op te leveren. Wie te ongeduldig is, geeft in potentie succesvolle campagnes geen kans en kan zichzelf daarmee lelijk in de vingers snijden.
<#FONT SIZE=1>Bron: direct marketing<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid