Overslaan en naar de inhoud gaan

Alcoholreclame: ‘Branche moet grenzen niet opzoeken’

‘De branche moet op haar tellen passen en niet iedere keer weer de grenzen van de code proberen op te zoeken zoals nu naar mijn mening…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Luijten doelt op het onderzoek van de Stiva, waaruit zou blijken dat de huidige Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken niet goed functioneert. Commercials van Bacardi Breezer, Smirnoff en Lingen’s Blonden zou strijdig zijn. ‘De jeneverkruik gaat zo lang te water tot zij barst,’ zegt hij. ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen betekent ook dat als je als onderneming een code onderschrijft, je erop toeziet dat deze binnen de onderneming wordt nageleefd. Het kortetermijnsucces van de marketingmanager zou wat dit betreft vaker ondergeschikt mogen zijn aan het langetermijnbelang van de onderneming en van de branche. Misschien zou een herdruk van de brochure van de Stuurgroep Reclame uit 1998 getiteld “Verantwoorde reclamemakers houden zich aan de eigen code” niet zo gek zijn. De VVD is en blijft voor zelfregulering, maar ook hier zijn wij niet voor gedogen maar voor strikte handhaving,’ aldus Luijten.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in