Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer reportages Studio Sport

Studio Sport wil meer aandacht besteden aan de maatschappelijke kanten rond de sport in plaats van hoofdzakelijk rechtstreekse beelden van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu bestaat ongeveer 80 procent van de Studio Sport-uitzendingen uit rechtstreekse beelden van sportevenementen. Volgens NOS Hoofd Sport Gerard Dielessen moet er een betere balans komen tussen de 'doelpunten' en de reportages en analyses. Dielessen kondigde gisteren dan ook tijdens de presentatie van de documentaire 'Voetbaldromen in tijden van oorlog' aan dat Studio Sport volgend seizoen tussen de acht en tien maatschappelijke sportdocumentaires gaat maken. ‘Wij willen meer doen dan alleen doelpunten laten zien', zei Dielessen. ‘Sport is een maatschappelijk verschijnsel en wij willen dan ook onze accenten meer verleggen naar de maatschappelijke ontwikkelingen eromheen', aldus de vroegere NOVA-baas. De documentaire 'Voetbaldromen in tijden van oorlog', komt op 4 mei in het kader van dodenherdenking op de tv. Volgens Dielessen is het programma een voorbeeld van deze accentverlegging. De film gaat over twee voetbalidolen van voor de Tweede Wereldoorlog, een Nederlander en een Duitser, wiens paden elkaar kruisen in een concentratiekamp (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in