Overslaan en naar de inhoud gaan

Brabant komt met ‘open’ huisstijl

Vanaf deze week voert de provincie Noord-Brabant een nieuwe huisstijl. Het nieuwe gezicht moet bijdragen aan ‘een beter zichtbare…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De provincie hoopt met de veranderde stijl deze nieuwe identiteit uit te dragen. ‘De provincie was van oudsher een organisatie die zich bezighield met handhaving. Anno 2002 hebben we veel meer de rol van initiator en organisator van de maatschappij. Daarmee staan we midden in Brabant. Onze nieuwe identiteit is de oude huisstijl ontgroeid: het was hoog tijd voor een nieuw gezicht’, aldus Jan Boelhouwer, verantwoordelijk gedeputeerde voor communicatie. Het nieuwe beeldmerk bestaat uit de tekstregel ‘Provincie Noord-Brabant’ en een diamant in de kleuren rood, wit en grijs. Hiermee wil de provincie ‘transparantie, ordening en eenvoud’ uitdrukken, terwijl de kleuren rood en wit verwijzen naar de Brabantse vlag. De provincie zegt het erg belangrijk te vinden om ‘de dialoog aan te gaan met haar omgeving’. Bij het ontwerp van de huisstijl werd daarom de nadruk gelegd op een open en informele uitstraling en is er besloten niet langer het provinciewapen te voeren als beeldmerk. Dit zou teveel de uitstraling van de provincie als bestuurlijk bastion geven. Toch is het wapen niet helemaal verdwenen. Bij officiële en protocollaire gelegenheden, zoals bij koninklijk bezoek, blijft het wapen een rol spelen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in