Antoni van Leeuwenhoek winnaar NRC Charity Award
v.l.n.r.: Anne Mars en Germaine Custers (Antoni van Leeuwenhoek), Hanneke van Ormondt en Judith Zaal (Wakker Dier), Jan van der Marel (NRC Media) en Astrid Prummel (Adformatie).
In de door NRC Media georganiseerde challenge werd bepaald welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek en welke bij de NRC Charity vakjury. Antoni van Leeuwenhoek (jury) en Wakker Dier kwamen als winnaars uit de bus.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe afgelopen 3 maanden is de jury van de NRC Charity Awards op zoek gegaan naar de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie van goede doelen in Nederland. Jan van der Marel en Peter Vandermeersch selecteerden 24 goede doelen die in aanmerking kwamen voor de vakjuryprijs. Deze 24 uitingen werden de afgelopen periode gepubliceerd in NRC Handelsblad.
Een vakjury, met Astrid Prummel (Hoofdredacteur Adformatie) en Lode Schaeffer (Creatief Directeur INDIE) beoordeelde vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact. Alle advertenties zijn te bekijken op het Adformatie Pinterest bord.
De jury noemt de advertentie van Antoni van Leeuwenhoek, gemaakt door bureau TBWA/Neboko Downtown, krachtig doordat er op een heel andere manier gekeken wordt. Daarmee onderscheidt deze advertentie zich van de manier die men gewend is van ziekenhuisadvertenties.
De advertentie van Wakker Dier, gemaakt in eigen beheer, trok dit jaar de meeste stemmen en wint hiermee de publieksprijs. 'Dit jaar deden we voor de derde keer mee aan de NRC Charity Awards. Voor onze deelname hebben we een heel plan opgesteld, met daarin onder andere nieuwsbrieven en social media en dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Omdat we voor de derde keer op rij gewonnen hebben was dit onze laatste deelname aan de NRC Charity Awards, er zijn namelijk zoveel goede doelen die een prijs verdienen!' aldus Hanneke van Ormondt van Wakker Dier.
De advertentie van Urgenda door Cheel kreeg een speciale eervolle vermelding.
De awards zijn woensdag aan de winnaars uitgereikt door Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media, en door Astrid Prummel in het NRC Café Restaurant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid