Overslaan en naar de inhoud gaan

Antoni van Leeuwenhoek winnaar NRC Charity Award

Antoni van Leeuwenhoek en Wakker Dier winnen de NRC Charity Awards 2013.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

v.l.n.r.: Anne Mars en Germaine Custers (Antoni van Leeuwenhoek), Hanneke van Ormondt en Judith Zaal (Wakker Dier), Jan van der Marel (NRC Media) en Astrid Prummel (Adformatie).

related partner content for mobile comes here

In de door NRC Media georganiseerde challenge werd bepaald welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek en welke bij de NRC Charity vakjury. Antoni van Leeuwenhoek (jury) en Wakker Dier kwamen als winnaars uit de bus.

De afgelopen 3 maanden is de jury van de NRC Charity Awards op zoek gegaan naar de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie van goede doelen in Nederland. Jan van der Marel en Peter Vandermeersch selecteerden 24 goede doelen die in aanmerking kwamen voor de vakjuryprijs. Deze 24 uitingen werden de afgelopen periode gepubliceerd in NRC Handelsblad.

Een vakjury, met Astrid Prummel (Hoofdredacteur Adformatie) en Lode Schaeffer (Creatief Directeur INDIE) beoordeelde vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact. Alle advertenties zijn te bekijken op het

De jury noemt de advertentie van Antoni van Leeuwenhoek, gemaakt door bureau TBWA/Neboko Downtown, krachtig doordat er op een heel andere manier gekeken wordt. Daarmee onderscheidt deze advertentie zich van de manier die men gewend is van ziekenhuisadvertenties.

De advertentie van Wakker Dier, gemaakt in eigen beheer, trok dit jaar de meeste stemmen en wint hiermee de publieksprijs. 'Dit jaar deden we voor de derde keer mee aan de NRC Charity Awards. Voor onze deelname hebben we een heel plan opgesteld, met daarin onder andere nieuwsbrieven en social media en dat heeft zeker zijn vruchten afgeworpen. Omdat we voor de derde keer op rij gewonnen hebben was dit onze laatste deelname aan de NRC Charity Awards, er zijn namelijk zoveel goede doelen die een prijs verdienen!' aldus Hanneke van Ormondt van Wakker Dier.

De advertentie van Urgenda door Cheel kreeg een speciale eervolle vermelding.

De awards zijn woensdag aan de winnaars uitgereikt door Jan van der Marel, directeur-uitgever NRC Media, en door Astrid Prummel in het NRC Café Restaurant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in