Overslaan en naar de inhoud gaan

2001 Topjaar voor crisisnieuws

Volgens het nieuwste jaarlijkse rapport van het Institute for Crisis Management is in 2001 meer nieuws over crises in de zakenwereld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het instituut voor crisismanagement analyseert crisisnieuws in meer dan 1500 kranten, vakbladen, nieuwsbrieven en op websites van over de hele wereld. Het instituut startte hiermee in 1990.

related partner content for mobile comes here

De economische terugval, de instorting van de dot-com industrie, besmet voedsel, ondeugdelijke banden, defecte en teruggehaalde vliegtuigen, auto’s en farmaceutische producten, stakingen of dreigende stakingen in de vliegtuigindustrie, fraude, handel met voorkennis en verduistering in de bank- en veiligheidsindustrie, droegen allen bij aan de veelvuldige nieuwsberichten over crises.

De meest voorkomende crises betroffen ‘class-action’-rechtszaken (rechtszaken waarbij de juridische procedures die een grote groep mensen wilden aanspannen -vaak mensen met dezelfde claim- in een keer afgehandeld wordt. Denk aan de BridgeStone banden zaak, waarbijhonderdenduizenden mensen de dupe waren van ondeugdelijke banden), gevolgd door defecten en recalls. Op nummer drie staan arbeidsconflicten.

De top drie is de laatste jaren niet veranderd. Wat wel veranderde is het aantal crises dat ontstond door externe krachten, en niet door bedrijven zelf. Het management is traditioneel verantwoordelijk voor driekwart van alle zakelijke crises. Het afgelopen jaar zakte dat percentage naar 48.6 procent door terroristische acties, geweld op het werk en andere zaken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in