Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwaliteitskeurmerk voor PR-bureaus

De VPRA, brancheorganisatie voor PR en communicatieadviesbureaus, heeft een kwaliteitsprogramma ontworpen dat moet leiden tot de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De brancheorganisatie is daartoe een samenwerking aangegaan met de internationale certificatie-instelling DNV Certification voor het beoordelen van de PR-bureaus aan de hand van een branchespecifieke kwaliteitsnorm, de zogeheten VPRA Bureau Management Norm.

related partner content for mobile comes here

De Bureau Management Norm is mede gebaseerd op normen van vooraanstaande zusterverenigingen, zoals de PRCA in het Verenigd Koninkrijk. De bedoeling van de norm is de kwaliteit van de dienstverlening van VPRA-bureaus op een hoog professioneel niveau te brengen en te houden. Daarmee zal de Bureau Management Norm in de PR- en communicatiebranche op termijn het kaf van het koren gaan scheiden.

De norm stel eisen aan de elementen van een kwaliteitssysteem zoals een businessplan, financiële systemen, klanttevredenheid, opleidingen en kwaliteit van de dienstverlening. Per element dient een PR-bureau tijdens de audit van DNV een minimale score te behalen wil het gecertificeerd worden.

Indien een VPRA-bureau de audit succesvol doorloopt, ontvangt het van de brancheorganisatie een certificaat met een geldigheid van twee jaar. Na twee jaar wordt het bureau opnieuw door DNV beoordeeld. Inmiddels zijn vier middelgrote adviesbureaus met de interne voorbereidingen voor een audit gestart, aldus de VPRA.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in