Kwaliteitskeurmerk voor PR-bureaus


De brancheorganisatie is daartoe een samenwerking aangegaan met de internationale certificatie-instelling DNV Certification voor het beoordelen van de PR-bureaus aan de hand van een branchespecifieke kwaliteitsnorm, de zogeheten VPRA Bureau Management Norm.
De Bureau Management Norm is mede gebaseerd op normen van vooraanstaande zusterverenigingen, zoals de PRCA in het Verenigd Koninkrijk. De bedoeling van de norm is de kwaliteit van de dienstverlening van VPRA-bureaus op een hoog professioneel niveau te brengen en te houden. Daarmee zal de Bureau Management Norm in de PR- en communicatiebranche op termijn het kaf van het koren gaan scheiden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe norm stel eisen aan de elementen van een kwaliteitssysteem zoals een businessplan, financiële systemen, klanttevredenheid, opleidingen en kwaliteit van de dienstverlening. Per element dient een PR-bureau tijdens de audit van DNV een minimale score te behalen wil het gecertificeerd worden.
Indien een VPRA-bureau de audit succesvol doorloopt, ontvangt het van de brancheorganisatie een certificaat met een geldigheid van twee jaar. Na twee jaar wordt het bureau opnieuw door DNV beoordeeld. Inmiddels zijn vier middelgrote adviesbureaus met de interne voorbereidingen voor een audit gestart, aldus de VPRA.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid