Overslaan en naar de inhoud gaan

Fusie Neboko en Campaign Company

Neboko en Campaign Company volledig gaan fuseren. De fusie heeft de zegen van de grootste klanten van beide bureaus, zo wordt benadrukt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het fusiebureau krijgt de naam TBWANeboko Campaign. De fusie komt goed van pas voor TBWACampaign Company, dat een klap had gekregen van het vertrek van Apple en Nissan als gevolg van internationale ontwikkelingen en bovendien enkele Nederlandse cliënten van naam heeft verloren. Daar stonden het laatste jaar geen spectaculaire new business-wins, wat het bureau, gezien zijn goede creatieve reputatie, aan zijn stand verplicht was. Over de conflictsituatie Delta-Lloyd (Campaign) en Axa (Neboko) is overleg gaande. Beide bureaus werken voor Heineken.

related partner content for mobile comes here

In het fusiebureau krijgt TBWA een belang van 70 pct, de partners van Campaign en Neboko verwerven de overige 30 pct. Hoe dat laatste percentage is verdeeld over de twee partijen wordt niet bekend gemaakt, zoals er ook wordt gezwegen over de betaling aan de Neboko-partners. De fusie betekent het vertrek van Marc Cunningham (46) als managing director van TBWA/Campaign Company. Hij gaat zich weer richten op de contacten met internationale opdrachtgevers binnen TBWA.

Algemeen directeur van TBWANeboko Campaign wordt Simon Neefjes (37). Zijn managing partner is Jan Müller (35), die onlangs overstapte van PPGH JWT was hij csd en mt-lid/partner was. De creatief directeuren van TBWA/Campaign Company, Diederick Hillenius en Poppe van Pelt, delen de creatieve leiding van het bureau Diederick Koopal en Cor den Boer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in