Stiva klaagt bij RCC over ‘Spuitje Viagraag’


Volgens Stiva overtreedt adverteerder M & L Fundrinks uit Hoevelaken de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank met teksten als “Zijn we geil?” en “Wel FF snel doorslikken ander krijg je een stijve nek” en door promoties met topless meiden, zo wordt gemeld in een persbericht van Stiva. ‘Dat wij een klacht indienen, is opmerkelijk’, aldus Stiva-directeur Khee Liang Phoa. ‘In Stiva zijn de Nederlandse producenten en importeurs van alcoholhoudende dranken verenigd. De adverteerders vinden het belangrijk dat er op een verantwoorde wijze reclame wordt gemaakt en hebben daartoe zelf de Reclamecode opgesteld. Meestal beperk ik me tot interne adviezen en bijsturingen. M & L Fundrinks wekt met haar campagne echter onmiskenbaar de indruk dat de consumptie van “Spuitje Viagraag” een bijdrage levert aan sociaal of seksueel succes. Dat gaat te ver. Daarnaast vind ik de campagne in strijd met de goede smaak. Dit is nou typisch een voorbeeld van hoe het absoluut niet moet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid