Overslaan en naar de inhoud gaan

Stiva klaagt bij RCC over ‘Spuitje Viagraag’

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (Stiva) ‒de club van alcoholmarketeers- heeft bij de Reclame Code Commissie een klacht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Stiva overtreedt adverteerder M & L Fundrinks uit Hoevelaken de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank met teksten als “Zijn we geil?” en “Wel FF snel doorslikken ander krijg je een stijve nek” en door promoties met topless meiden, zo wordt gemeld in een persbericht van Stiva. ‘Dat wij een klacht indienen, is opmerkelijk’, aldus Stiva-directeur Khee Liang Phoa. ‘In Stiva zijn de Nederlandse producenten en importeurs van alcoholhoudende dranken verenigd. De adverteerders vinden het belangrijk dat er op een verantwoorde wijze reclame wordt gemaakt en hebben daartoe zelf de Reclamecode opgesteld. Meestal beperk ik me tot interne adviezen en bijsturingen. M & L Fundrinks wekt met haar campagne echter onmiskenbaar de indruk dat de consumptie van “Spuitje Viagraag” een bijdrage levert aan sociaal of seksueel succes. Dat gaat te ver. Daarnaast vind ik de campagne in strijd met de goede smaak. Dit is nou typisch een voorbeeld van hoe het absoluut niet moet.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in