Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse en Duitse banken lopen voorop met online bankieren

Britse en Duitse banken bieden de beste sites voor het online bankieren. Italiaanse, Franse en Spaanse banken presteren op de digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Toch is de onderzoeker niet onverdeeld enthousiast over de beste bankensites. Zelfs koplopers als Halifax, Credit Suisse en Deutsche Bank blijken niet op alle onderdelen met vlag en wimpel te slagen.

related partner content for mobile comes here

Vorig jaar concentreerden Europese banken zich op de verbetering van navigatie en lay-out van de site. Dit jaar ligt de nadruk op de verbetering van transacties. Uit het onderzoek blijkt echter dat slechts 44 procent interacties en verkopen analyseert – een veel te laag percentage, vindt onderzoeker Charlotte Hamilton van Forrester. Hoewel tweederde van de achttien onderzochte grote Europese banken (waaronder ABN Amro en ING) naar tevredenheid scoren op het gebied van betrouwbaarheid, vallen de resultaten op het terrein van navigatie en service tegen. Voor gebruikers die minder ervaring hebben met webnavigatie zijn andere zoekmethodes naar inhoud en functie nauwelijks voorhanden. Een zoekmachine op de site ontbreekt nog te vaak en ook de mogelijkheid om zoekers eenvoudig naar callcenters te leiden is niet aanwezig, aldus het rapport. Verder gaan banken te nonchalant om met de meest prangende vraag van hun klanten, namelijk die over de omgang met de privacygegevens. Slechts een handvol banken is hier duidelijk over op de site, aldus Forrester.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in