Rabobank blijft grootste sponsor
Rabobank laat met een bedrag van 38 miljoen euro bedrijven als Heineken (19 miljoen) en Unilever (16 miljoen) ver achter zich. De drie bedrijven geven ieder 1 miljoen euro meer uit aan sponsoring dan bij het uikomen van de lijst in 2005.
Opvallende nieuwkomer in de top-25 is Versatel/Tele2. Dit komt door de sponsorcontracten met nagenoeg alle eredivisieclubs, die samenhangen met het verwerven van uitzenden van livevoetbal via internet. Het bedrijf legt daarvoor 4,4 miljoen euro op tafel. Ook een andere voetbalsponsor, Dirk Scheringa van DSB, komt nieuw op de lijst voor. Hij geeft via zijn DSB Bank ongeveer 3,3 miljoen euro uit aan sponsoractiviteiten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe totale omvang van de sponsorpot van de top-25 bedraagt 208,2 miljoen euro. Dit komt overeen met ongeveer een kwart van de totale uitgaven aan sponsorrechten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid