Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank blijft grootste sponsor

De Rabobank blijft dankzij zijn activiteiten in de sport de grootste sponsor van Nederland. Dit blijkt uit de jaarlijkse lijst die het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Rabobank laat met een bedrag van 38 miljoen euro bedrijven als Heineken (19 miljoen) en Unilever (16 miljoen) ver achter zich. De drie bedrijven geven ieder 1 miljoen euro meer uit aan sponsoring dan bij het uikomen van de lijst in 2005.

related partner content for mobile comes here

Opvallende nieuwkomer in de top-25 is Versatel/Tele2. Dit komt door de sponsorcontracten met nagenoeg alle eredivisieclubs, die samenhangen met het verwerven van uitzenden van livevoetbal via internet. Het bedrijf legt daarvoor 4,4 miljoen euro op tafel. Ook een andere voetbalsponsor, Dirk Scheringa van DSB, komt nieuw op de lijst voor. Hij geeft via zijn DSB Bank ongeveer 3,3 miljoen euro uit aan sponsoractiviteiten.

De totale omvang van de sponsorpot van de top-25 bedraagt 208,2 miljoen euro. Dit komt overeen met ongeveer een kwart van de totale uitgaven aan sponsorrechten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in