Overslaan en naar de inhoud gaan

Optimisme PR-branche Groot-Brittannië

De helft van alle PR-bureaus in Groot-Brittannië verwacht voor dit jaar hogere winsten en meer dan de helft zal haar personeelsbestand…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

46 Procent van de respondenten – CEO’s van de top 300 PR-bureaus – verwacht dat de honorariuminkomsten zullen stijgen met een gemiddelde van 22 procent. 50 Procent verwacht een winststijging van 32 procent.

related partner content for mobile comes here

Optimisme lijkt de boventoon te voeren. 33 Procent van de respondenten zegt heel positief te zijn voor het komend jaar, 64 procent is redelijke positief en slechts drie procent ziet het wat negatiever in.

Toch is voor de andere helft van de bureaus het beeld wat minder positief. 27 Procent denkt dat de inkomsten dit jaar met 22 procent zullen dalen. Een kwart van de bureaus gaf aan geen verandering te verwachten in winst en personeelsaantallen.

De gemiddelde groei over de gehelde branche zou op ongeveer 5 procent uitkomen. Volgens de onderzoekers zijn de omstandigheden van de bureaus enigszins gepolariseerd. Goede bureaus hebben redenen en lukt het ook om positief te blijven, voor de minder goede bureaus ziet het er wat somberder uit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in