Overslaan en naar de inhoud gaan

Technophobia

Nieuwe snufjes geven een product iets extra’s en maken het meer onderscheidend, zo denken veel bedrijven. Dus moet je niet te lang…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GPS in de auto, internet-toegang via tv en I-link op de computer. Dat zijn zomaar een paar recente nieuwe technische snufjes, waarvoor vaak veel research is gedaan. Bedrijven die dit soort nieuwigheden aan hun product toevoegen, kunnen zich onderscheiden van de concurrentie en bieden de gebruiker bovendien iets extra’s. Daar moet de consument wel blij mee zijn, zo zou je denken. Maar onderzoek wijst uit dat dit lang niet altijd het geval is. Veel consumenten hebben een diepgewortelde weerstand tegen vernieuwing. Ze verwachten dat dergelijke uitbreidingen het gebruik van het product moeilijker maakt en hebben er eigenlijk geen zin in zichzelf aan te leren hoe ze die nieuwe snufjes werken. Bovendien zijn ze al gauw geneigd te denken dat het product eerder kapot gaat.

related partner content for mobile comes here

Bedrijven die aan hun product nieuwe gebruiksmogelijkheden toevoegen, doen er verstandig aan vooraf goed na te gaan of de consument wel op die uitbreiding zit te wachten. Daarnaast moet in de communicatie worden uitgelegd dat de extra faciliteiten eenvoudig te gebruiken zijn. Als dat niet mogelijk is, kan het weleens beter zijn om de productvernieuwing uit te stellen of af te blazen. Want de klant is conservatiever dan menig marketeer vermoedt.

< SIZE=1>Bron: journal of consumer research<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in