Overslaan en naar de inhoud gaan

Napster vraagt surseance aan

De Amerikaanse muziekruilbeurs Napster heeft bij een rechtbank in Delaware uitstel van betaling aangevraagd. Het verzoek maakt onderdeel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Duitse mediaconcern Bertelsmann krijgt het heft in handen. Napster is al sinds juli vorig jaar niet meer actief op het internet als ruilbeurs voor muziekliefhebbers. De onderneming moest stoppen onder druk van juridische procedures van de grote muziekuitgevers, die daarmee het illegale kopiëren via de Napster-site aanpakten. Bertelsmann blies Napster, die ooit 67 miljoen gebruikers trok, halverwege vorige maand nieuw leven in. Toen werd afgesproken dat de schuldeisers van de onderneming 8 miljoen dollar krijgen en dat Napster surseance aanvraagt om een doorstart te kunnen maken. Bertelsmann mikt nu op een betaalde dienst voor het downloaden van muziek. Napster bood voorheen gratis software aan voor het downloaden (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in