Zware tijden voor media-inkopers
De 'Organisation Media-Agenturen' (OMG) ondervraagt ieder halfjaar haar leden over actuele thema’s. Uit de meeste recente enquête komt een negatief beeld naar voren over het laatste kwartaal 2001 en het eerste kwartaal 2002. De 27 leden melden sterk gestegen kosten voor inkoop van advertentieruimte en reclamezendtijd. Ook de periode dat facturen van klanten openstaan neemt toe. Zo’n 85% van de ondervraagden meldt dat er langer en steviger moet worden onderhandeld over honoraria en commissies, maar vooral het slechte betaalgedrag brengt problemen met zich mee.
Voor 2002 zijn de verwachtingen weinig hooggestemd. Bijna alle ondervraagden gaan uit van nulgroei, maar er zijn ook pessimisten die een omzetdaling van 5% voorzien. De echte optimisten hopen op een groei van 3 procent. Alle ondervraagden rekenen erop dat 2003 economisch gezien een verademing zal zijn ten opzichte van 2002. Overigens is het niet in alle branches kommer en kwel. Creatieve, kleinschalige en aparte reclame-uitingen hebben het dit jaar minder moeilijk dan de grootschalige, klassieke advertentievormen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis<#FONT SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid