Overslaan en naar de inhoud gaan

Zware tijden voor media-inkopers

Sterk gestegen kosten, slechter betalingsgedrag en hardere onderhandelingen over honoraria. Dat rapporteren Duitse media-inkopers. Pas voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 'Organisation Media-Agenturen' (OMG) ondervraagt ieder halfjaar haar leden over actuele thema’s. Uit de meeste recente enquête komt een negatief beeld naar voren over het laatste kwartaal 2001 en het eerste kwartaal 2002. De 27 leden melden sterk gestegen kosten voor inkoop van advertentieruimte en reclamezendtijd. Ook de periode dat facturen van klanten openstaan neemt toe. Zo’n 85% van de ondervraagden meldt dat er langer en steviger moet worden onderhandeld over honoraria en commissies, maar vooral het slechte betaalgedrag brengt problemen met zich mee.

related partner content for mobile comes here

Voor 2002 zijn de verwachtingen weinig hooggestemd. Bijna alle ondervraagden gaan uit van nulgroei, maar er zijn ook pessimisten die een omzetdaling van 5% voorzien. De echte optimisten hopen op een groei van 3 procent. Alle ondervraagden rekenen erop dat 2003 economisch gezien een verademing zal zijn ten opzichte van 2002. Overigens is het niet in alle branches kommer en kwel. Creatieve, kleinschalige en aparte reclame-uitingen hebben het dit jaar minder moeilijk dan de grootschalige, klassieke advertentievormen.

< SIZE=1>Bron: werben & verkaufen<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in