Overslaan en naar de inhoud gaan

Unieke online code voor elke muziekcompositie

De muziekindustrie heeft gisteren een speciale code geïntroduceerd die het mogelijk maakt om te achterhalen welke nummers er online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op die manier kunnen winkels en internetproviders losse nummers online verkopen en krijgen artiesten hun geld. Ieder verkocht liedje krijgt een uniek serienummer mee. Dat nummer wordt doorgegeven aan de platenmaatschappij en auteursrechtorganisaties. Het systeem is bedacht door de internationale brancheorganisatie van de muziekindustrie (IFPI) en de Amerikaanse belangenbehartigingsorganisatie van de platenmaatschappijen (RIAA). Volgens een woordvoerder van de IFPI is het systeem niet ontworpen om bij te houden hoeveel nummers terecht komen bij muziekuitwisseldiensten. De muziekindustrie houdt de uitwisseldiensten verantwoordelijk voor de dalende verkopen. Verschillende platenmaatschappijen proberen zelf betaalde uitwisseldiensten op te zetten. Die hebben tot nu toe weinig succes. Dit nieuwe systeem moet het ook voor derden makkelijker maken om losse nummers te verkopen. De IFPI denkt daardoor de internetpiraterij deels te kunnen tegenhouden (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in