Overslaan en naar de inhoud gaan

Google merk van het jaar 2002

Zoekmachine Google is door de lezers van Brandchannel (onderdeel van merkenadviesbedrijf Interbrand) gekozen tot merk van het jaar 2002.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Google werd door 15 procent van de respondenten wereldwijd tot het beste merk gekozen (vorig jaar nog vierde). Google heeft zijn eerste plek volgens Brandchannel te danken aan het feit dat de zoekmachine in korte tijd onmisbaar is geworden. Op een tweede plaats staat Apple met 14 procent van de stemmen. Vorig jaar was Apple nog eerste. Op een derde plaats staat Coca-Cola, gevolgd door koffieketen Starbucks. Ikea staat vijfde. Als er specifiek gekeken wordt naar de respondenten per regio dan wint in Noord-Amerika Apple, in Europa en Afrika is Nokia de winnaar, gevolgd door Ikea en BMW-dochter Mini. BMW eindigt zelf vierde voor wodkamerk Absolut. Het onderzoek werd in november en december 2002 online gehouden. Respondenten uit 72 landen wereldwijd deden mee.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in