Leve de economische malaise


Comma, Dell en Unilever presteren de laatste tijd in Duitsland behoorlijk goed. Terwijl veel van hun concurrenten het moeilijk hebben, weten zij garen te spinnen bij de huidige economische malaise. Wat hebben ze met elkaar gemeen? Om te beginnen steken ze alledrie veel energie in het kennen van de klant. En wat nog belangrijker is: ze vertalen die kennis naar de juiste producten, en naar service die op maat gesneden is. Zo speelt het kledingmerk Comma succesvol in op de honger naar variatie bij veel shoppende vrouwen. Met een collectie die 14 maal per jaar vernieuwd wordt, vindt de koopster altijd wel iets nieuws. Ook Dell speelt goed op klantwensen in, want de koper kan zijn computer volledig zelf configureren. En klachten worden niet afgehandeld door een ondergeschoven service-afdeling, maar door het topmanagement zelf. En dan is er nog het merkenbeleid. Daarin munt vooral Unilever uit. Over het schrappen van honderden merken uit de Unilever-stal is al veel gezegd en geschreven, maar het lijkt nu al zijn vruchten af te werpen. Want daardoor kan het bedrijf meer energie steken in verbeteringen van de bestaande merken en in service richting klant. Ook in economisch mindere tijden zijn heel wat klanten nog steeds bereid daar iets extra’s voor te betalen.
<#FONT SIZE=1>Bron: manager magazin<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid