Overslaan en naar de inhoud gaan

Leve de economische malaise

Elke crisis biedt kansen. Ook in de huidige economische malaise zijn er bedrijven die terrein winnen op de concurrentie. Het vertalen van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Comma, Dell en Unilever presteren de laatste tijd in Duitsland behoorlijk goed. Terwijl veel van hun concurrenten het moeilijk hebben, weten zij garen te spinnen bij de huidige economische malaise. Wat hebben ze met elkaar gemeen? Om te beginnen steken ze alledrie veel energie in het kennen van de klant. En wat nog belangrijker is: ze vertalen die kennis naar de juiste producten, en naar service die op maat gesneden is. Zo speelt het kledingmerk Comma succesvol in op de honger naar variatie bij veel shoppende vrouwen. Met een collectie die 14 maal per jaar vernieuwd wordt, vindt de koopster altijd wel iets nieuws. Ook Dell speelt goed op klantwensen in, want de koper kan zijn computer volledig zelf configureren. En klachten worden niet afgehandeld door een ondergeschoven service-afdeling, maar door het topmanagement zelf. En dan is er nog het merkenbeleid. Daarin munt vooral Unilever uit. Over het schrappen van honderden merken uit de Unilever-stal is al veel gezegd en geschreven, maar het lijkt nu al zijn vruchten af te werpen. Want daardoor kan het bedrijf meer energie steken in verbeteringen van de bestaande merken en in service richting klant. Ook in economisch mindere tijden zijn heel wat klanten nog steeds bereid daar iets extra’s voor te betalen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: manager magazin<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in